HTML

Utolsó kommentek

Friss topikok

Egyél kakit! Nem szar! De komolyan...

2007.12.01. 19:24 Exotics

Nem rossz! De tényleg! Természetesen ez a kaki, amiről szó van, ez egy gyümölcs, mégpedig a Diospyros kaki. Összefuthatunk vele szinte minden nagyobb multi gyümölcsöspolcán. Kb. úgy néz, mint a paradicsom.

Ez amúgy egy kétszikű fa termése, amely szubtrópusi éghajlatú területeken, hegyvidékeken, lomberdőkben jellemző. Őshazája Ázsia, Kína, Japán és Korea. Ágai szétterülők. Max. 15 m magas, lombhullató. Lombja ősszel sárgára vagy narancsvörösre szineződik. Virága harang alakú, színe zöldes-sárga. Termése gömbölyű vagy lapos bogyó, sárga, narancssárga vagy vörös színű. Gyümölcse megérve puha, édes-zamatos. Az érett gyümölcs csak pár napig tárolható.

Fogyasztják nyersen kikanalazva, citromlével ízesitve, fagyival is tálalják.Tehetik gyümölcssalátákba, joghurtba, tejes ételekbe keverve, kalácsba vagy süteménybe. Lekvár zselé vagy csatni is készülhet belőle. Magja pörkölve kávépótló.

Szóval sokféleképpen fogyasztható gyümölcs. Íze engem kicsit a dinnyére emlékeztet, de elég egyedi, édeskés íze van.

Magyarországon is megél, néhány helyen legalábbis sikerült már termésre bírni ezt a különleges gyümölcsfát.

Nem, nem paradicsom! Kaki! Egyétek, finom!

23 komment

Címkék: gyümölcs kaki növény egzotikus

A bejegyzés trackback címe:

https://exotics.blog.hu/api/trackback/id/tr84249100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nadivereb 2007.12.01. 21:32:15

A Corvinus Egyetem (korábban Kertészeti) Budai Arborétumának felső részében, közvetlenül a főkapu mögött található egy fa, minden évben terem, ha valakit érdekel, meg lehet nézni. Amúgy a hivatalos magyar neve datolyaszilva, ez lehet, hogy egy kicsit bizalomgerjesztőbb:D

Axton 2007.12.01. 21:35:16

Asszem láttam ilyet egy hipermarketben.. Legközelebb tutira veszek egyet megkostolni.

DnP 2007.12.02. 11:52:24

Telavivban ettem anno.. eleg felejtheto ize van :) Szal nem kell annyira ramozdulni...

vpeter 2007.12.02. 12:02:47

A Kaukázusban hurmának hívják. Ez se rossz név lenne magyarul.

Fucksee 2007.12.02. 12:03:07

Szerintemmmeg nagyon finom, bár nehezen behatárolható az íze. Mindenképp érettet vegyetek, mert az mézédes.

kazein 2007.12.02. 12:31:08

Itt Alicantéban, ahol élünk, szintén kapható, itt Spanyolországban is termesztik ezért nem drága, de csak ilyenkor ősszel lehet kapni.
Amúgy engem az íze/állaga a papayára emlékeztet és tényleg kifejezetten jó.

illaberek 2007.12.02. 12:40:54

Lédús, fincsi, és utána tök száraz lesz a szád mint a tapló. Nem is értem, de rám ilyen hatással volt.

mangorlo 2007.12.02. 12:45:29

fája meg az ébenfa

Sáfrány 2007.12.02. 13:10:45

illaberek, valami olyan enzim lehet benne aminek a hatása ellentétes pl. az avokádóban levővel. Utóbbit húspuhításra is használják, "előemészti" a rostokat.

valaki 2007.12.02. 14:22:26

persimmon... in english... persze a kakira többen klikkelnek...

Azúr 2007.12.02. 14:37:31

Én is már ettem ilyet, de szerintem ritka rossz...

Exotics 2007.12.02. 15:01:24

valaki,
nem a klikk miatt van, hanem egyszerűen leginkább ílyen néven találod meg a boltban... Még datolyaszilva néven sem túl ismert, pedig ez a magyar neve...

Dredd, megköszönném, ha nem ide offolnál, sztem én sem reklámozok a blogodban... Ha megkérsz, hogy tegyem ki, az sztem kulturáltabb...

ROMANI ITE DOMUM! 2007.12.02. 15:07:54

Szóval én ettem párat idén és...
Volt néhány nagyon finom, érett, lédús, nagyon édes. Aztán volt pár, ami érettnek látszott, de éretlen volt. És az utolsó... hát az bűnrossz volt. Ahogy valaki előttem írta: olyan maradt utána a szám, mintha valamivel kiszárítottam volna. Na ilyet soha többé... :)
A valóban érett darabok legnagyobb hibája (az ár mellett... Lehel téren van ahol 250/darab :( ), hogy meg kell hámozni és rettenetesen síkos.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.12.02. 15:10:13

Exotics: Ne kérjed, moderáld ki a kommentspammer faszkalapot.

Lord_Cica (törölt) 2007.12.02. 15:35:14

én még azt is nehezen bírom röhögés nélkül hogy egy focistát kakának hívnak :)

Ediacara · http://ediacara.freeblog.hu 2007.12.02. 15:38:56

Csak az érettet szabad megenni, aki csalódik benne, az éretlenül eszi. Sok fajtája van, némelyik már éretlenül is édes, ám valóban összehúzza a szájat (csersav). Sokfelé terem már nálunk, nem csak a botanikus kertben... Nekem is van két csemetém, mondjuk ők még nem teremnek, csak 2-3 év múlva, de ismerősöknél már évek óta gyönyörűen beérik. Mint késő őszi gyümölcs, szerintem kiváló dolog, akinek van lehetősége, vegyen csemetét és próbálkozzon meg vele,
Ha keményet vesztek, lakásban pár nap alatt beérik, és tényleg csak akkor egyétek, ha már puhul. Szerintem isteni finom gyümölcs, datolya-kajszibarack keverék íze van.
Én legutóbb sparban vettem hatalmas nagyokat 149-ért.
Ezen a fórumon sok okosat lehet megtudni róla a termesztőktől:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9107936

irka · http://konyvdesign.blog.hu 2007.12.03. 11:17:13

ha olaszban a kanyarban az adott nyelven a curva-ra gondolunk, és van olyan collada, hogy pina, akkor miért ne ehetnénk kakit? egyébként finom...

Blogos · http://vakos.hu/ 2007.12.03. 16:17:32

Érdekes, biztos, hogy hazánkban sok poén tárgya lesz.:)

Axton 2007.12.04. 19:08:38

Jók ezek a nyelvek közti különbségek..
Svédországban/Götlandon láttam sütit aminek "kaka" voolt a neve:)

Fucksee 2008.02.27. 23:01:07

meg kell mosni fogyasztás előtt, különben szélgörcsöt okoz

Ocskó Ferenc 2008.09.28. 08:28:18

Vagy két éve vettem nálunk a piacon. Egyáltalán nem ismertem. Jó az íze. A sárgadinnyéhez hasonlít, de mégis más. Az egyikben találtam magot, elültettem és kikelt.
Azóta télen mindig beviszem a teraszra a fagy elől.
Most látom, hogy Magyarországon is van kint a szabadban, így én is kiültetem a virágcserépből.
Ha nagy lesz és tremni fog,írok.

janosbacsi 2009.12.01. 11:09:33

Én sose hámozom meg, miafrancnak? Fölzabáltam már belőle vagy 25 kilót. Nagyon egyszerű a képlet: ha kemény, rakd ki valahova akonyhába és reggelente csekkold mennyire puhult meg. Amint tapintásra puha, lehet fölzabálni.
süti beállítások módosítása