HTML

Utolsó kommentek

Friss topikok

Kancsóka power

2007.11.24. 08:38 Exotics

Nem pont elfogultságból, de véleményem szerint igen mutatós és különleges növények a kancsókák. Charles Darwin természettudóst sem véletlenül ejtették bámulatba a húsevő növények. Írt is egy jelentős publikációt 1875-ben a Rovarevő növények címmel. A kancsóka azaz latin nevén Nepenthes fajok élőhelye Madagaszkár, Srí Lanka, Délkelet-Ázsia, Ausztrália. Kedvelik a magas páratartalmat (70-80%) és a viszonylag magas hőmérsékletet.
Kancsóka (Nepenthes)

Szobanövényként tartva őket igen fontos a megfelelő körülmények biztosítása. Én például az első kancsókámat majdnem kivégeztem sikeresen, mivel gondoltam ha szereti a fényt, miért ne tenném világos helyre. Hát túl jól sikerült a dolog és a növény levelei rendesen megégtek :( Szerencsére sikerült megmentenem, azóta helyrejött szegényke. Nagyon fontos, hogy ha ültettek magról, vagy átültettek kancsókát, akkor mindig mohatőzegbe ültessétek (pl novobalt márkájú). A szórt fényt kedveli és sok párát biztosítsunk neki. A kancsókák csapdája a következőképpen működik: A fajok többségének kétféle kancsója van. Vannak az alsó kancsók, melyek a földön fekszenek, és az ott járó rovarokat ejtik csapdába. A felsők a repülő rovarokra vadásznak. A zsákmányokat nektárral, színnel vagy rothadó áldozatokkal csalják oda.

Ha valakinek kedve támadna ezt a különleges virágot, a kancsókát ültetni vagy nevelni, írja meg nekem bátran és segítek ha tudok.

3 komment

Címkék: virág dísznövény nepenthes kancsóka szobanövény egzotikus rovaremésztő

A bejegyzés trackback címe:

https://exotics.blog.hu/api/trackback/id/tr82240030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olivér 2008.05.03. 15:07:44

én szeretnék

csulak 2008.07.24. 14:02:10

Kedves exotics! egy par napja kaptam egy ismerosomtol egy kancsokat, aminek 5 levele van egy sok tanacsal nem tudot szolgalni, igy tozeges foldbe ultettem es nedvesen tartom a foldjet, 2 napja kiraktam az ablakba, csak reggel eri napfeny azutan mar arnyekba van . Kerdesem hogy mit tanacsolnal nekem , ahhoz hogy ezt a gyonyoru novenyket sikeresen megtartsam?
A teli tartasa is erdekel, hisz semmitsem tudok rola.
Koszonom szepen !

p1tr4k 2010.07.17. 22:48:57

Szia!
Nekem néhány hete van egy kancsókám. Az alján volt egy-két fiatal levél kancsóval együtt, de ezek elszáradtak, pedig rendesen öntözöm, és a páratartalom is nagyjából biztosítva van,meg túl erős fénynek sincs kitéve. Viszont a kicsit idősebb és a nagyobb kancsókáival meg minden oké.
Ez normális, vagy van valami gond?
Előre is köszi!
süti beállítások módosítása