HTML

Utolsó kommentek

Friss topikok

Dionea, avagy Vénusz légycsapója... a legismertebb rovarevő növény

2007.11.25. 16:54 Exotics

Kétségkívül a rovaremésztő növények közül a legismertebb a Vénusz légycsapója. Ez a fura kis növény Észak-amerikában, és azon belül is Észak- és Dél-Karolinában őshonos. A Dionea Muscipula egyetlen faj, de színét, csapdája méretét, fogai alakját tekintve nagyon változatos. Színével, csapdája lemezének ultraibolya jelzésével és nektárral csalogatja magához áldozatát.

A növény egyenlő arányban kevert mészmentes homokon és tőzegen fejlődik a legjobban. Fontos hogy csak lágy vízzel, lehetőleg esővízzel öntözzük és vigyázzunk, hogy a csapókra ne kerüljön víz. Virágot is könnyedén nevelnek, sőt magról is könnyen nevelhetők.

Ez pl. a legutóbbi ültetésem.

Ha egyszer megnövök, így fogok kinézni:


Szobanövényként is viszonylag egyszerűen tartaható.

4 komment

Címkék: virág növény dísznövény légycsapó egzotikus rovaremésztő dionea

A bejegyzés trackback címe:

https://exotics.blog.hu/api/trackback/id/tr46241378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorka 2008.09.28. 13:50:33

Sziasztok!
Akkor ezt a kis növénykét úgy kell öntözni,h alulról?Én teljesen el vagyok keseredve mivel az enyém nagyon kezd feketülni ienkor csipesszel letépkedem a fekete virágokat.De sajnos ezt nem tudtam,h a virágára nem szabad,h kerüljön víz és én sajnos arra is öntöztem :S
Valaki le tudná részletesen írni,h mekkora cserépben kell tartani?meg még fontos adatokt jó lenne megrudnom =D köszönöööm

p1tr4k 2010.07.17. 22:27:36

Én azt szeretném kérdezni hogy ha elfeketedik a légycsapó széle az azér van mer a nedves földdel érintkezik?
(Mer amugy meg allulról öntözöm)

Menyhárt Csabi 2018.09.02. 00:15:57

Hello sziasztok én csak az szeretném kérdezni hogy a vénuszlegycsapó hogyan bírja a hirtelen hőmérséklet változást és a szeleket ilyenkor érdemes bevinni a házba avagy lehet kin is hagyni? például őszre gondolok amikor már elég zord idő van.
Válaszokat előre köszi mindenkinek
süti beállítások módosítása